Yosemite

18 juni 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vanochtend redelijk op tijd vertrokken vanuit Bakersfield naar Oakhurst, vlakbij Yosemite.
Daar aangekomen meteen maar langs het informatie punt om te vragen welke dingen we in een middag tijd nog konden doen en zien in Yosemite.
Met uitleg van maar liefst 3 gezellige mensen en een stuk of 6 kaarten voorzien van omcirkelde parkeerplaatsen en hikes en hier en daar felgele en oranje aangestreepte routes om te rijden konden we op pad.

Jeroen vond de weg erheen en in het park al fantastisch met alleen maar berg weggetjes en scherpe bochten! Ik vond vooral naar beneden best een beetje spannend, ik zat dan aan die kant van de afgrond 😅
We zijn een flink stukje door Yosemite Valley gelopen, met mooi zicht op de waterval. Daarna naar Glacier Point gereden voor een fantastisch uitzicht over de bergen en de vallei. Het is bijna niet echt zover als je kunt kijken!
Het is sowieso steeds bijna niet te bevatten wat we tot nu toe allemaal gezien hebben, gister vlogen we nog over de droogte van de grand canyon en vandaag zien we niks dan bomen en rivieren en morgen rijden we weer door de stad! We kunnen het bijna niet bijhouden allemaal.

Maar ik ging zonder al te veel verwachtingen op reis, en het gedeelte Amerika tot nu toe heeft me toch wel echt aangenaam verrast!
Ik heb nu al in m'n hoofd waar we langer moeten blijven als we ooit weer deze kant op gaan!

1. Harry:
    19 juni 2018
    Zo zie je maar. Nu zijn we allebei fan van Amerika. Niet verwacht hè 😉😉 Het is werkelijk een prachtig land. Hier echt wel dingen gezien die je nog nooit hebt gezien. Ga zo door 😚😚